آلینجا چی بود؟
آلینجا وبسایت فروش تخفیفهای گروهی بود. آلینجا برای ثبت تخفیف، هزینهای از ارائهکنندهی کالا/خدمات دریافت نمیکرد و همچنین عضو بودن در آن رایگان بود.
چرا آلینجا ناکام ماند و تعطیل شد؟
آلینجا برای جذب مشتری از تکنیکهایی مثل مسابقه استفاده میکرد و مارکتینگ خود را حول جایزه انجام میداد.
این عمل باعث شد تا مشتریان این استارتاپ به نوجوانان محدود شود که جزو مشتریان هدف آنها نبود. همچنین با توجه به نامربوط بودن این مسابقات با خدمت اصلی آلینجا باعث شد تا بازدهی بازاریابی آنها کاهش پیدا کند.
آلینجا تمرکز خود را فقط بر سه شهر تهران، مشهد و کیش محدود کرده بود و از بازارهای دیگر کلانشهرهای ایران بیرون ماند.
پیوندها و منابع
- معرفی سایت تخفیف آلینجا از عصرایران
- شکست استارتاپ ایرانی آلینجا : شروعی طولانی و سقوطی آرام از نبضنو