بامیلو

پلتفرم خرده‌فروشی

اطلاعات کلی

  • ۱۳۹۲
  • پلتفرم و خرده‌فروشی

ناکامی پروژه

  • ۱۳۹۷
  • مشکل مالی و هم‌نوع خواری در هولدینگ سرمایه‌گذار

بنیان‌گذاران

  • ۱
  • رامتین منزهیان

سرمایه‌گذاران

  • ۱
  • گروه اینترنتی ایران

بامیلو چی بود؟

بامیلو اولین پتلفرم خرده‌فروشی در ایران بود. بامیلو انبار دائمی نداشت و تنها برای پردازش کردن کالا، آن‌ها را از فروشنده دریافت و به خریدار ارسال می‌کرد.

بامیلو تخفیفات بسیاری را بر روی محصولات اعمال میکرد و در کمپین‌هایی، حتی تا ۳ ماه میشد محصول خرداری شده را پس داد. مهمترین تخفیف‌های بامیلو مربوط به جمعه سیاه یا حراجمعه بود.

چرا بامیلو ناکام ماند و تعطیل شد؟

مشکلات مدیریتی باعث شده بود تا فروشنده‌گان اجناسی که موجود نداشتند را به‌فروش بگذارند. به همین دلیل، با افزایش نارضایتی خریداران بابت کنسل شدن سفارشاتشان، نرخ رشد سفارشات بامیلو منفی شد و این استارتاپ را با مشکلات مالی جدی روبرو کرد.

همچنین به خاطر این که گروه اینترنتی ایران، هولدینگ مادر بامیلو، در گروه خود سوپرمارکت اینترنتی دیگری را نیز داشت تصمیم به قطع سرمایه‌گذاری در بامیلو گرفت و آن را در اسنپ مارکت حل کرد.

پیوند‌ها و منابع