من و دوستانم تقریبا هر روز ایدهی جدیدی به ذهنمون میرسد اما معمولا این ایدهها تا آخر شب زنده باقی نمیماندند. این ایدهها اگر از فیلتر سختیگیرانهی هیجانانگیز بودن و پولساز بودن ما بتوانند با موفقیت رد شوند، اغلب پشت فیلتر یادم هست گروه دیگری هم روی این ایده کار میکردند ولی شکست خوردند متوقف میشوند!
تیم ما همگی فنی هستند و دوستان فنی زیادی داریم. هر روز خبر راه افتادن استارتآپ جدید و متاسفانه شکست خوردن آنها را میشنویم. گهگاهی با آنها همصحبت میشدیم و با ناراحتی به دلایل ناکامی آنها گوش میدادیم. تا این که ایدهی دیگری به ذهنمان رسید!
همهی ما (فعالین و دوستداران اکوسیستم استارتآپی ایران) با این واقعیت آشنا هستیم که به احتمال ۹۰٪ استارتآپ و ایدهی ما شکست خواهد خورد. از طرفی هم باید قبول داشته باشیم احتمال ناب بودن ایدهی ما خیلی کم خواهد بود. چرا نباید آنطور که باید و شاید از شکستهای دیگران درس بگیریم و یا به دیگران کمک کنیم تا اشتباهات ما را تکرار نکنند؟
تصور کنید زمانی که میخواهید ایدهی خودتان را ارزیابی کنید، لیستی از استارتآپهایی که شبیه کار شما را انجام میداند اما ناکام ماندن را داشتید. ناکامولوژی (ترکیبی از کلمات ناکام و اولوژی به معنای علم ناکامی) متولد شد تا این لیست را در اختیار دیگران قرار دهد.
استارتآپهای ناکام توسط پایهگذاران آنها، در ناکامولوژی به منظور کمک کردن به دیگران ثبت میشوند. آنها سالهای فعالیت و دلایل ناکامی خود را مشخص میکنند. همچنین با هدف منتقل کردن تجربه، ما تمام ناکامولوژیستها را به نوشتن حداقل یک مقاله در این باره تشویق میکنیم.
ما تصمیم داریم محصولی درست کنیم که دقیقا مطابق نیاز کاربرانمان باشد. به همین دلیل نیز، همیشه از ایدههای جدید، پیشنهادات و انتقادات استقبال میکنیم.
برای برقراری ارتباط با ما لطفا از طریق ایمیل [email protected] اقدام فرمایید.
تمامی محتوا و همچین کدهای این وبسایت تحت مجوز MIT در گیتهاب به صورت متنباز منتشر شدهاند.
در این پروژه از تایپفیسهای ساحل و وزیر ساختهی صابرراستیکردار استفاده میشود. هر دو تحت مجوز SIL Open Font منتشر شدهاند.
آیکونها نیز توسط Kirill Kazachek طراحی شده و در وبسایت flaticon.com منتشر شده است.